Wij zijn vrienden ...

... tekenen, knippen en kleven met krantenpapier ... "WIJ ZIJN VRIENDEN" . . .







 We stellen onszelf voor in de poppenkast, wie ben ik?, wat doe ik graag?,  wat vind ik minder leuk? welk brood lukst ik graag?, wie hoor ik graag zingen?, ... super-antwoorden verzekerd!








Samen luisteren en vraagjes stellen, wat kunnen we dat al goed!







 Tijd om te knutselen. Opdracht: Probeer jezelf zogoed mogelijk 'na te maken' ... een hele uitdaging, met prachtige resultaten!







De kleuters kregen papier, lint, wol, scharen, lijm, .... nadien konden ze aan de slag. Een hele uitdaging hé!







En ... ja hoor ... de resultaten mogen er zijn! Wie is wie? Zoek maar uit!








Spelen met de spijkerplankjes, weer iets nieuw ... maar er kwamen al leuke 'schilderijen' uit de bus!


Zoals vele vrienden, maken wij ook een vriendenboekje ... dit blijft in de klas. Zo kunnen de kleuters wanneer ze zin hebben kijken naar het lievelingsdier, kleur, sport, ... van de andere kleuters!

Wanneer de poppenkast ten velde is, kunnen we het natuurlijk niet laten om de kinderen hier zelf mee te laten spelen ... de conversaties waren alvast geweldig.






Wij zijn vrienden .... wij zijn vrienden .... wij zijn vrienden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten